Bros

Sluiten
Holland Festival

Bros

Romeo Castellucci, SOCIETAS

Voorstellingen

Helaas, op dit moment zijn er geen voorstellingen beschikbaar.
Bros
Romeo Castellucci, SOCIETAS

Waar en waarom ontstaat geweld? Met adembenemende beelden en geluid toont Romeo Castellucci in Bros hoe het meest brute geweld zonder enig aanwijsbaar kwaad kan ontstaan.

Festival Holland Festival
Duur 90 minuten
Genre Theater
Taal Language no problem

Opgelet Deze productie bevat scènes met hard geluid en geweld.

Bros


Drieëntwintig niet-professionele acteurs hebben de hoofdrol in dit werk van Castellucci naast drie professionele performers. Ze dragen Amerikaanse politie-uniformen en krijgen instructies via een zendertje in hun oor. Allemaal hebben ze een overeenkomst ondertekend waarin ze toezeggen te zullen gehoorzamen. Zonder van tevoren te weten wat er gaat gebeuren, voeren ze handelingen uit waar zij niet zelf voor kiezen en waarvan ze de gevolgen niet overzien. Dit leidt tot een hallucinante reeks schokkende situaties. -|-
Castellucci staat bekend om de onuitwisbare beelden die zijn werk bij het publiek op het netvlies brandt. Zijn grote gevoel voor schoonheid schuurt met de zware maatschappelijke onderwerpen die hij aankaart. De groep agenten in Bros doet onder andere denken aan Cops van Buster Keaton, maar lachwekkend is het niet. Aan de hand van een reeks tableaux vivants stelt Castellucci vragen over geweld. Door beelden uit de popcultuur, christelijke beeldtaal en massamedia te vermengen, verpakt hij een messcherpe reflectie op de maatschappij in een fascinerende trip, die het midden houdt tussen stomme film, slapstickkomedie en hedendaagse verbeelding.

Romeo Castellucci

Castellucci: ‘De taak van de kunstenaar is een esthetisch problematisch beeld samen te stellen. De taak van de toeschouwer is te ‘kijken’ en alleen al met dit werkwoord worden toeschouwers opgeroepen morele keuzes te maken die hen persoonlijk op de proef stellen.’

Credits


concept Romeo Castellucci
regie Romeo Castellucci
muziek Scott Gibbons
cast Valer Dellakeza, Luca Nava, Sergio Scarlatella
artistieke samenwerking Piersandra Di Matteo
regie-assistentie Silvano Voltolina, Filippo Ferraresi
technische leiding Eugenio Resta
podiumtechniek Andrei Benchea
lichttechniek Andrea Sanson
kostuums Chiara Venturini
podiumsculpturen en automatiseringen Plastikart
realisatie kostuums Grazia Bagnaresi
vertaling Latijn Stefano Bartolini
productiemanager Benedetta Briglia
productie en tour Giulia Colla
distributie Gilda Biasini
administratie Michela Medri, Elisa Bruno, Simona Barducci
economisch consult Massimiliano Coli
productie SOCIETAS
-|-
coproductie Kunstenfestivaldesarts, Printemps des Comédiens Montpellier, LAC Lugano Arte e Cultura, Maillon, Théâtre de Strasbourg – Scène européenne, Temporada Alta, Manège Maubeuge, scène nationale transfrontalière, Le Phénix, scène Nationale Valenciennes, MC93 — maison de la culture de Seine-Saint-Denis Bobigny, ERT Emilia Romagna Teatro Fondazione, Ruhrfestspiele Recklinghausen, Holland Festival, Triennale Milano, National Taichung Theater

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door Instituto Italiano di Cultura Amsterdam, Holland Festival

Over Holland Festival

Het Holland Festival is het grootste internationale podiumkunstenfestival van Nederland en een van de oudste festivals in Europa. Het in 1947 opgerichte Holland Festival vierde in 2022 het 75-jarig bestaan.

Het festival vindt ieder jaar in juni, in en om Amsterdam plaats op verschillende locaties, binnen en buiten, grootschalig en intiem, online en offline.

Meer informatie over Holland Festival

Meer Holland Festival

Language NP Language no problem Hamlet - In the Folds of Time Christiane Jatahy Theater Hamlet - In the Folds of Time
Sluiten Hamlet - In the Folds of Time Christiane Jatahy
In Christiane Jatahy’s eigenzinnige interpretatie van Shakespeares klassieker wordt Hamlet, na vier eeuwen het toonbeeld van mannelijke melancholie te zijn geweest, wakker als een volwassen vrouw die haar verleden recht wil zetten.
Language NP Language no problem The Romeo Trajal Harrell, Schauspielhaus Zürich Dance Ensemble Dans The Romeo
Sluiten The Romeo Trajal Harrell, Schauspielhaus Zürich Dance Ensemble
Stel je eens voor dat er één dans was voor iedereen, geïnspireerd op een wereld zoals die had kunnen zijn. Met The Romeo verbeeldt choreograaf Trajal Harrell deze dans voor alle mensen, ongeacht achtergrond, gender, karakter of stemming en van welke generatie dan ook.
Language NP Language no problem Bros Romeo Castellucci, SOCIETAS Theater Bros
Sluiten Bros Romeo Castellucci, SOCIETAS
Waar en waarom ontstaat geweld? Met adembenemende beelden en geluid toont Romeo Castellucci in Bros hoe het meest brute geweld zonder enig aanwijsbaar kwaad kan ontstaan.
Language NP Language no problem Dragons Eun-Me Ahn Dans Dragons
Sluiten Dragons Eun-Me Ahn
Met hun hedendaagse én traditionele dansen, te midden van een speels futuristische setting met holografische projecties, onthullen dansers uit verschillende Aziatische landenhun hoop en visie voor de toekomst. Een kleurrijk vuurwerk!
Language NP Language no problem Lemniskata Lukas Avendaño Dans Lemniskata
Sluiten Lemniskata Lukas Avendaño
Een abstract decor met enorme, met touw bespannen frames, een geluidsontwerp voor pre-koloniale instrumenten en een krachtige groepschoreografie, maken het eerste grootschalige danswerk van de Mexicaanse kunstenaar Lukas Avendaño tot een poëtische reis.
Language NP Language no problem Angela (a strange loop) Susanne Kennedy, Markus Selg Theater Angela (a strange loop)
Sluiten Angela (a strange loop) Susanne Kennedy, Markus Selg
Voor Angela (a strange loop) nemen regisseur Susanne Kennedy en multimediakunstenaar Markus Selg het leven van een vrouw als uitgangspunt om het individuele leven als een reis weer te geven en te vragen wat het betekent om vandaag de dag een mens te zijn.